anti-keseronokan (old)
Fun Stuff for Anti-Fun People
This blog has moved to http://ikhwanhayat.net
Thursday, March 09, 2006
Ada Duit? Belilah Buku!
Oh, tiba-tiba aku ada duit banyak! Nampaknya aku akan ke kedai buku kegemaranku (Kinokuniya, KLCC) dalam beberapa hari ini. Ada beberapa buku yang aku rasa nak beli, macam Pragmatic Programmer, Code Complete, dan Head First Design Pattern. Nak beli yang mana ye? Borong semua?
Jeff Atwood ada satu must-read list utk developer: [http://www.codinghorror.com/blog/archives/000020.html]
Joel Spolsky pun ada satu list buku-buku, tapi more on management: [http://www.joelonsoftware.com/printerfriendly/articles/FogCreekMBACurriculum.html]
Membeli buku itu adalah investment, bukan perbelanjaan. Ada apa-apa buku yang kau nak cadangkan utk aku beli?

4 Comments:
KAlau dah beli tapi tak baca dikira investment tak? sbb masa beli mcm best, dah beli tak sempat nak baca pulak, macam mana tu..
I've attended an English writing course last week and it is highly recommended to buy Shirley Taylor's book about writing letters, memos and e-mails. Although we're not handling customers directly and not in the place where we're most needed to write those stuff, but it is good to prepare right. I'm planning to buy one myself :P
cik anonymous: tu kira investment yg tak menguntungkan la.. investment kan boleh untung boleh rugi.
beexan: uhuh, been thinking about that also.. maybe i'll by those writing books also some day.
Wan, I've bought the book I've mentioned before. Go to my blog to see how does the front cover looks like (hihihi, no time for review yet) :P
Post a Comment
<< Home